joi, 28 aprilie 2016

S-a lansat GHIDULUI DE SECURITATE ȘI SANATATE IN ACTIVITATILE DE VOLUNTARIAT la Brasov

 S-a lansat GHIDULUI DE SECURITATE ȘI SANATATE IN ACTIVITATILE DE VOLUNTARIAT la Brasov


Azi 28 aprilie 2016, patru voluntari ai Asociaţiei Centrul de Copii şi Tineret Sfântul Sebastian au fost prezenţi la lansarea GHIDULUI DE SECURITATE ȘI SANATATE IN ACTIVITATILE DE VOLUNTARIAT in cadrul caruia au avut oportunitatea de a cunoaste pe inspectorul SSM care a fost instruit in acest sens si isi va oferi din timpul sau pentru instuirea voluntarior din regiunea noastra- Madalina Astefanoaei.

Federația VOLUM a constatat absența unor strategii naționale pentru voluntariat care să abordeze probleme ce țin de securitate și sănătate în lucrul cu voluntarii. În consecință, VOLUM a inițiat un demers, printr-un parteneriat cu Asociația Română de Securitate și Sănătate în Muncă, pentru a dezvolta o procedură simplificată a legislației din domeniul SSM, adaptată nevoilor acestui sector, formând astfel un grup de lucru, alături de experți SSM și organizații neguvernamentale, din domenii de activitate diferite. De asemenea, în iulie 2015, Federația VOLUM a lansat prima rețea de experți în Securitate și Sănătate în Muncă, formată în prezent din 20 de specialiști sau inspectori SSM, din cadrul organizațiilor membre ale Federației VOLUM, din mai multe județe: (București, Brașov, Craiova, Constanța, Neamț, Cluj, Ialomița, Hunedoara, Suceava, Vrancea, Călărași, Buzău, Bistrița).

Inițiativa face parte din proiectul „Cartea de Identitate a Voluntariatului – Calitate, Impact și Valoare”, desfășurat de Federația VOLUM, finanțat prin Granturile SEE 2009- 2014 în cadrul Fondului ONG.



Va invitam la Brasov la conferinta Afaceri.ro (Miercuri 11 Mai )

Va invitam la conferinta Afaceri.ro 

Miercuri 11 Mai - la Brasov



Din nou la Brasov! Suita de conferinte Afaceri.ro revine in orasul de sub Tampa cu o conferinta deja traditionala, cu speakeri de seama si networking de calitate.


In acest an, tot in organizarea companiei brasovene Alchemy Consulting & Training, participantii la acest eveniment vor putea afla informatii utile in cadrul conferintei (in plen) despre teme de actualitate, precum:
- Solutii online pentru vanzari si marketing;
- Noile finantari active 2014-2020;
- Modificarile Codului Fiscal 2016;
- Solutii pentru productivitate;

O atentie absolut deosebita va fi acordata modificarii Codului Fiscal, iar specialistii vor aborda aceasta tematica folosind spete concrete in cadrul workshopului dedicat.

Printre speakerii care vor sustine aceasta conferinta se regasesc: 
- d-na ambasador Angela Filote - Reprezentanta Permanenta a Romaniei la Bruxelles, 
- Carmen MARCUS, consilier economic Semestrul european Bruxelles, 
- Stelea Laurentiu - secretar de stat Ministerul Fondurilor Europene
- Andrei Rosu - ultramaratonist, coach...
- Ovidiu Popica - Project Manager Startup Cafe
- Sorina Blejan - Camera de Comert si Industrie Brasov
- Buta Nicoleta - director OJFIR Brasov
- Vajda Lajos - vicepresedinte Clustero (Asociatia Clusterelor din Romania)
- Ciprian B Visan - presedinte A.O.A. Proinvest Brasov
- Adrian Teposu - CEO Contana
- Roxana Manzatu - Asociația Start Voluntar
- Zoltan Szigeti - presedinte The Group
- Anamaria Popa - director general Allbiz
- Dana Ghinet - Acces Project Investment
Pentru mai multe detalii despre Conferinta Afaceri.ro Brasov veti putea gasi pe pagina web: http://www.afaceri.ro/conferinta-afaceri-ro-brasov-2016/

Biletul de participare la eveniment costa 60 lei si include acces la conferinta, workshop si sesiunea de networking. 
Early Bird: pana la 1 mai achizitionarea a doua bilete la conferinta costa doar 100 de lei.

Biletele VIP costa 100 lei si ofera suplimentar acces la degustarea de vinuri organizata de catre Casa de Vinuri Cotnari si networking restrans cu speakerii si partenerii evenimentului, dar si produse de la Casa de Turta Dulce si Luado Chocolate. Plus o tombola cu carti de business oferite de catre Bookcity. 
O oferta foarte atractiva pentru cei interesati de un bilet VIP! 

Plata se va face catre SC Alchemy Consulting&Training SRL Brasov, J08/1779/2013, CUI 32511801, in contul RO68INGB0000999904026157, deschis la Banca ING, agentia Onix.

Evenimentul se va desfasura la Centrul de Evenimente LUX DIVINA din Brasov, pe fosta platforma Rulmentul (langa fosta cantina) in apropiere de Coresi Mall, str 13 Decembrie, nr 96.

Informatii si bilete la partenerul local: Sorin Peligrad (0730830760, sorin.peligrad@impact-events.ro)

Daca doresti sa participe si alte persoane la acest eveniment, te rugam sa distribui aceasta informatie! 


Parteneri: Arhipelago, Alchemy Consulting & Training, APEC, Camera de Comert si Industrie Brasov, Impact Events, cluster agrofood Tara Barsei, JCI Romania, JCI Brasov, Asociaţia Centrul de Copii si Tineret Sf Sebastian Brasov, La Casa de Turta DulceLuado Chocolate, Romartizanat.
Parteneri media: newsbv.ro, 24 FUN Brasov, Iubim Brasovul,romanticu.org, Gazeta Brasovului, Best of Brasov, Transilvania Expres, myTEX.ro, Fundatia Transilvania Expres
Powered by Impact Events!

Daca doresti sa participe si alte persoane la acest eveniment, te rugam sa distribui aceasta informatie!

Adunarea Generală a Federaţiei VOLUM

Adunarea Generală a Federaţiei VOLUM
Pe 22 aprilie, 57 de reprezentanți ai organizațiilor membre ale Federației VOLUM au fost prezenți la Adunarea Generală anuală ce a avut loc în București, la Phoenicia Grand Hotel. În cadrul Adunării Generale s-a discutat despre situația actuală a federației, despre planurile VOLUM pentru 2016, chiar și 2017 și a fost votat un nou ROF (Regulament de Ordine și Funcționare).

Adunarea Generală a membrilor VOLUM a hotărât și componența noului Consiliu Director al Federației, cu un mandat 2016-2019. Aceasta este: 
- Oana Moșoiu – Asociația Kleine Schule (Președinte)
- Anemari Helen-Necșulescu – Habitat For Humanity România (Vicepreședinte)
- Gabriel Măgurianu – Fundația de Sprijin Comunitar Bacău
- Diana Păiuș – Fundația Serviciilor Sociale Bethany Iași
- Cristina Rigman – Pro Vobis - Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat
- Liana Naum – Comitetul Național pentru Drepturile Copilului, filiala Constanța
- Beatrice Manea – Hospice Casa Speranței Brașov


Suntem entuziasmați pentru că intrăm împreună cu noua echipă de Consiliu Director într-o nouă etapă de consolidare a Federației, și de construcție de infrastructură pentru voluntariat în România. Felicitări și mult succes tuturor!



Adunarea Generală a Federației VOLUM a avut loc în cadrul Proiectului „Cartea de Identitate a Voluntariatului - Calitate.Impact și Valoare”, finanţat prin Granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România şi implementat de Federația VOLUM (http://www.federatiavolum.ro/).

Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org.
Menţionăm că Asociaţia Centrul de Copii şi Tineret Sfântul Sebastian este membră în Federaţia VOLUM din 2015.
Articol preluat de aici





Conferinţa Naţională – Măsurarea Impactului Economic şi Social al Voluntariatului

Conferinţa Naţională – Măsurarea Impactului Economic şi Social al Voluntariatului 




Joi, 21 aprilie, a avut loc la Bucureşti Conferinţa Naţională – Măsurarea Impactului Economic şi Social al Voluntariatului. Acest demers are ca scop întărirea capacităţii organizaţiilor pentru măsurarea impactului programelor şi a activităţilor de voluntariat în rândul organizaţiilor care implică voluntari din România. În demersul de creare a unui ghid de măsurare a impactului, organizatorii şi-au propus să utilizeze metode propuse prin modelul ILO pentru organizaţii (instituţii, ONG-uri, corporaţii) care implică voluntari, din România.
Scopul acestei iniţiative este furnizarea de date la nivel naţional cu privire la impactul activităţilor de voluntariat la nivel personal, comunitar şi social, în domeniile în care se desfăşoară. Grupul de lucru a fost coordonat de Federaţia VOLUM pentru crearea sistemului menţionat şi va prelua, adapta metode propuse de Organizaţia Mondială a Muncii în ”Manualul de măsurare a activităţilor de voluntariat”. În acest sens, vor fi utilizate instrumente de măsurare cantitativă şi calitativă a implicării voluntarilor şi a impactului acestora asupra organizaţiei şi asupra comunităţii, în vederea exploatării resurselor şi direcţiilor identificate ca fiind funcţionale şi sustenabile.
Conferinţa Naţională pe tema Măsurării Impactului Social şi Economic al Voluntariatului a reunit 100 de reprezentanţi ai ONG-urile din România, alături de reprezentanţi ai instituţiilor publice şi companiilor care vor oferi o viziune clară asupra măsurării impactului activităţilor de voluntariat din punct de vedere economic şi social la toate nivelurile. Agenda conferinţei naţionale a fost foarte vastă şi a curprins:
  1. O sesiune extinsă de networking între reprezentanţii organizaţiilor, instituţiilor şi companiilor prezente la eveniment;
  2. Un panel de lansare format din partenerii institutionali şi neguvernamentali ai Federatiei, parte din procesul de creare a ghidului de măsurare a impactului. Dintre speakeri amintim pe domnul secretar de stat Andrei Popescu din partea Ministerului Tineretului şi Sportului, doamna Adriana Popescu team leader la Fondul ONG, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, doamna Anca Năstase directorul executiv al Federaţiei VOLUM;
  3. Ateliere de lucru în paralel ce au abordat teme de interes general ca:
  • Măsurarea impactului activităţilor de voluntariat din România;
  • Importanţa orientării şi formării voluntarilor în domeniul drepturilor omului şi discriminării şi impactul acţiunilor conştiente ale voluntarilor în lucrul cu beneficiarii;
  • Importanţa vizibilităţii şi recunoaşterii mişcării de voluntariat în România;
  • Volunariatul considerat experienţă profesională (Certificatul de Voluntariat) – Contexte de învăţare formale/nonformale/informale – Voluntariatul ca un context de învăţare – ce, cum, unde?
  • Voluntariat internaţional în România şi impactul stagiilor de voluntariat internaţionale asupra situaţiei social-economice din România;
  • Impactul coordonatorilor de voluntari asupra dezvoltării şi eficienţei voluntarilor;
  • Voluntariatul corporativ – tendinţe şi impactul implicării angajaţilor în procesul de schimbare social;
  • Impactul unui cadru legislativ pentru voluntariat asupra mişcării de voluntariat din România;
  • Despre procesul de elaborare a ghidului de măsurare a impactului.
S-au oferit exemple de bune practici concrete aplicabile în diverse sisteme administrative. Dintre moderatorii atelierelor amintim pe domnul Gabriel Măgurariu de la Fundaţia Pentru Sprijin Comunitar Bacău, doamna Carmen Marcu de la Ministerul Tineretului şi Sportului, doamna Oana Moşoiu de la Universitatea Bucureşti, Facatatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, doamna Miruna Covaci de la ANPCDEFP, doamna Cristina Rigman, ProVobis –Centrul Naţional de Resurse pentru Voluntariat, doamna Anemarie Gasser Fundaţia Pact.
S-a dezbătut importanţa voluntariatului profesionalizat în România, cu reglementările legii 78/2014 lege a voluntariatului care oferă un standard calitativ de lucru cu voluntarii. S-a evidenţiat faptul că în Norvegia jumătate din populaţia ţării se implică în activităţi de voluntariat iar România are o situaţie specială în Uniunea Europeană fiindcă majoritatea voluntarilor sunt tineri. Concluzia? Care este impactul exponenţial al voluntariatului? Este foarte important ca toţi factorii implicaţi în promovarea voluntariatului să se adune la o masă comună şi să stabilească procedure standardizate, reguli de lucru unitare. În curând se va lansa şi un ghid pentru măsurarea impactului voluntariatului în România fiind un exemplu de bune practici unitar pentru cei care implică voluntari în activitatea curentă. Pentru detaliiwww.federatiavolum.ro